.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرقت اينترنتي در صدر جرائم فضاي مجازي مازندران
رئيس پليس فتاي مازندران گفت : برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي يا سرقت هاي اينترنتي در صدر جرائم اينترنتي استان قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز:سرهنگ حسن محمدنژاد روز شنبه ، شبكه هاي اجتماعي را جرم دوم اينترنتي مازندران برشمرد و اظهار داشت: بعد از برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي، بيشترين پرونده در زمينه شبكه هاي اجتماعي تشكيل شد.
وي افزود: پرونده هاي تشكيل شده مرتبط با شبكه هاي اجتماعي شامل تهديد، اخاذي و هتك حرمت بود.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان مازندران با بيان وجود بيش از 50 ميليون كاربر اينترنتي در كشور، گفت: در استان مازندران سه ميليون كاربر اينترنتي عضو هستند.
** اعزام كارشناسان به مدارس و دانشگاه ها براي پيشگيري از جرائم اينترنتي
محمدنژاد درباره بحث پيشگيري از جرائم اينترنتي تصريح كرد: به مدت دو سال است كه بحث اعزام كارشناسان به مدارس، دبيرستان ها و دانشگاه ها انجام و سي دي و كتابچه و بنر در اين نهادهاي آموزشي توزيع مي شود.
وي ادامه داد: تابستان سال گذشته همزمان با تعطيلي مدارس، اعزام كارشناسان به نهادهاي دولتي را با هماهنگي استانداري اجرا كرديم تا مردم بهتر بتوانند از اين فضاها استفاده كنند.
رئيس پليس فتاي مازندران ميانگين سني مجرمان و كلاهبرداران اينترنتي را بين 25 تا 40 سال عنوان كرد و گفت: مجرمان و كلاهبرداران اينترنتي عمدتا جواناني هستند كه كار با اينترنت را به خوبي مي دانند، علم آن را دارند و در اين موضوع فعاليت مي كنند. جوانان امروزي متاسفانه بحث منفي قضيه از حيث تخلف و جرائم را بيشتر در نظر مي گيرند.
محمدنژاد مهمترين برنامه هاي پيش رو در سال 95 را موضوع پيشگيري دانست و اظهار داشت: اعزام كارشناسان براي آموزش پيشگيري در مقاطع مختلف تحصيلي امسال نيز ادامه خواهد يافت تا با اطلاع رساني خوب به مردم شاهد كاهش جرائم در اين حوزه باشيم.
به گفته وي، مازندران در سال گذشته با توجه به تغييرات در حوزه كاري در جرائم اينترنتي رتبه سوم دارد.
7329/6097/1352

منبع:ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.369 seconds.